dogtooth

Om dig.
Ditt fullständiga namn: olivia katarina tilly mis.
 
Din familj består av: jag, mamma, pappa och min tvillingsyster carolina.
 
I vilken stad bor du? Jag bor i en tätort utanför Norrköping.
 
Hur bor du? I en ljusgul villa med pool (yeah :p).
 
Hur ser ditt rum ut? det är mysigt mörkrosa (gamla tapeter) med vita möbler (bortsett
från min säng) och massvis med krimskrams såsom foton, rislampor, hattar, vinyler och
hipsterplanscher o så :P.
 
Är du allergisk mot något? yes vilken rolig fråga! jag är allergisk mot alla sorters
nötter (förutom mandel och hasselnöt), ägg, björkpollen, sommargräs, soja, ärtor,
pälsdjur. jag har även ansträngnings -och förkylningsastma samt eksem, KUL VA.
 
Vilken skola studerar du på? jag går mitt sista år på "den moderna pluggskolan"
kunskapsgymnasiet.
Resor.
Vilka länder har du varit i? ehm, Kroatien, Portugal, England, Finland, Tyskland,
Österrike, Slovenien, Italien och sen vet jag inte om jag ens varit i Norge eller
Danmark? haha.
 
Vilken är den längsta resa du varit med om? oj, det var nog de åren då vi alltid
bilade ner till farmor och farfar i kroatien (nu åker man ju ett såntdär asbilligt
flyg:P). vi åkte först till göteborg eller trelleborg och tog färja därifrån till
rostock eller kiel i tyskland sen körde vi ljuvliga autobahn i ett antal timmar, åker
igenom massa tullar o skit. sen sov vi alltid på samma hotell i en liten by i
tyskland, mozart stuben hette det, åh. sedan åkte vi en hel dag i sträck och kom fram
till ön vi bor på nattetid. najs, 3 dagars resa.
 
Vilken är din absoluta favoritresa du varit med om? det måste ha varit algarve 2010
med lovisa och typ halva min släkt haha. nej men det var fantastiskt roligt och skönt.
 
Lyxigaste resan? hmmm, har inte varit på någon direkt flashig förstaklassresa, men
cascais 07 (tror jag det var) var mig en jävla fin resa. vi var på min mosters
drömbröllop och bodde på 5stjärnigt hotell vid atlanten. fast det enda jag minns från
resan var den stora inne -och utomhuspoolen och rätten "kamelspott..."
Musik.
Vilken musikstil stämmer in på dig? indie och pop låter fjantigt men ja okej det är
väll sant.
 
Finns det en låt som du tänker på varje dag? jag tänker alltid på någon moto boylåt.
 
Favoritartist/band (max 3)? oj, the cure, new order och the velvet underground.
 
Världens sorligaste låt enligt dig? if only your bed could cry
 
Har du någonsin kärat ner dig totalt i ett band/artist? när jag gick på lågstadiet
var jag så jävla kär i westlife, fast mest i brian mcfadden. haha.
Partykväll.
Vad har du på dig för kläder? något kalasigt, typ glittrigt kanske.
 
Vad dricker du? troligtvis något vin, typ vitt eller rosé.
 
Brukar du dansa? jag är danskungen. fast nä, dansar mest till 90talshits.
 
Partyspel? oj, min favoritlek är jättekrånglig (och är därför skitkul). man räknar
från 1-20 eller om man äger kan man ju lägga till några siffror. man byter helt
enkelt ut olika siffror till klappar, konstiga ljud osv. gör man fel sabbar man för
alla och alla får ta en klunk av diverse (snuskiga) drycker haha.
 
Absolut bästa partydängan? snoppkaparen ifrån göteborg - tunnan & moroten
Kläder.
Du är i skolan, vad har du på dig? oftast kjol och någon t-shirt kanske...
 
Nyproducerat eller second-hand? jag har nog övergått helt och hållet till att enbart
köpa kläder på second-hand. men det kan ju vara lite kul att hitta något riktigt
snyggt på en butik som typ AA.
 
Favoritbutiker? american apparel, myrorna och andra second-handbutiker.
 
Hur mycket pengar lägger du på kläder i månaden? inte mycket alls tror jag. lägger
typ alla pengar på att äta ute...
Har du någonsin...
hoppat från femman på badhuset? jajamen!
 
råkat visa dig naken för fel person? nja, tror inte det. någon gång när jag var yngre
kommer jag ihåg att vi var på en båt i kroatien och min pappas kompis unge tjuvtittade
på mig när jag bytte om på flybridgen. han såg nog ingenting viktigt höhö. jag kanske
var typ 13 år och blev hysteriskt sur på ungjäveln... haha!
 
skadat dig ordentligt någon gång? nej, jag har haft tur på den fronten!
 
varit på musikfestival? ja, 3 gånger. hultsfred 2012 och emmaboda 2011 och 12. ta mig
tillbaka.
 
varit beroende av ett datorspel? oja, sims2 spelar jag fortfarande, fast mer när jag
är rastlös.
, ALLMÄNT | |
Upp