kroatien - rab - augusti

vi anlände till RAB på förmiddagen och somnade i vår lägenhet på stört. att åka från 20 graders värme, till att anlända i 40 är kanske inte det mest hälsosamma för huvudet - därför tog vi en förbaskat lång siesta.
dagen därpå var det lördag och proppat med folk inne i gamla stan. vi gjorde baddebut på morgonen, för att senare köpa billig kroatisk öl (och skittles!) på närmsta snabbköp. på kvällen gick vi in till staden för att dricka drinkar på utomhusserveringar vid piren.
på en favoritbar önskade vi svensk housemusik och blev galna varje gång de faktiskt spelade exempelvis Icona Pop och Avicii. här har vi utsikten från vår terass hemma hos min farmor och farfar.
en snygg partypingla
öl och tornados <3
den 13e augusti åkte jag, carolina och mamma över till fastlandet med buss. vi åkte hela vägen upp till zagreb för att gå på robbie williams "take the crown tour". väl i zagreb mötte vi upp mammas vän maya som bor där, hon var vår guide över dagen och visade oss det mesta av staden (i 40 graders värme).
vi besökte kroatiens högsta byggnad, nämligen den nygotiska katedralen. där inne fanns en ek som konstigt nog hade varit med om jesus födelse... ehm. men det var väldigt vackert hursomhelst.
vi besökte även denna finfina vintagebutik där jag hittade en massa billigt från ex 60talet.
åk hit om ni är i zagreb!
här skulle man ju kunna bo.
jag började hosta hysteriskt i gamla stan och som tur var fanns detta vackra apotek nära till hands där jag köpte världens bästa hosttabletter haha. kroatiens äldsta apotek.
alla tak är så fina i kroatien. allt ser så idylliskt ut för att vara en storstad.
den här "pubgatan" var tydligen the place to be om man är ungdom... konstigt nog satt det bara äldre turister på trädbänkarna.
efter att ha strosat runt i second hand affärer tog vi spårvagnen hem till maya för att peppa inför konserten. här är min euforiska mamma tillsammans med hennes idol i papp.
här satt vi (åtminstone till att börja med). plötsligt invaderades himlen av ett tjockt täcke svarta moln. det började blixtra alldeles intill arenan och så kom spöregnet.
när regnet forsade ner och vinden drog upp plastmattorna från fotbollsplanen fick vi nog och kröp under staketen bakom oss, in i en av de svindyra logerna under tak man kunde beställa. där satt vi hela konserten utan att bli tillsagda. haha, vi kunde inte haft det bättre. egen toalett, tillgång till servitör och bar = fick lite dåligt samvete över att sitta där och titta på alla dyngsura RWgalna. robbie var fantastisk. när han sjöng feel grät jag.
dagen därpå åkte vi hem till ön med en tidig buss. här är utsikten.
här är jag och carran tuffa dagen efter att vi kommit hem från zagreb.
lojsan och carro är häftiga öldrickare. sämst.
fett töntig bild. men vi är bruna och dricker karlovacko - var tvungen.
mitt första colgate smile. snygg va?
tilda och jag under en photo session <3 gumman
på fredagen var det Rab Festival i gamla stan. vi var naturligtvis där för att beskåda banden som spelade = kunde ha varit bättre.
snygg syster som ogillar sina glammiga glajjer :s
jag älskar er
tilda var flirtig i sin nyinköpta tisha med trycket "i have the pussy, so I make the rules".
babas trädgård <3
en olivia
den sista lördagen blev inte alls som planerad. vi hade köpt biljetter till katamaranen som skulle ta oss över till grannön pag. där skulle vi dansa på srce beach på novalja - men icke. istället surade vi sönder ett tag, tröstdrack och snackade strunt då vi tillslut beslöt oss för att åka till öns egna partyställe - santos. väl där var det fullpackat med människor. vi dansade under bar himmel till bla svenska partydängor tills klockan slog 6.00. något av det roligaste jag varit med om.
dagen efter sov vi på cementblocket i suha punta. stektes av solen och åt skittles. på kvällen begav vi oss ut för att äta på restaurang - det var trots allt sista kvällen. efter ca 1h letande efter just denna restaurang beställde vi tillslut in mat. 2 plate för 4 personer stod det på menyn. efter 1h väntan kommer de in med dessa enorma fat med extremt mycket mat = vi dog av skratt (även gästerna runt omkring oss). 2 doggybags senare begav vi oss hemmåt.