film

Bästa film: Drive, Spirited Away, Pulp Fiction och the Royal Tenenbaums. Finns säkert en drös med fler superbra filmer som jag inte kan komma på just nu.
 
Bästa serie: Sex & the City och GIRLS <3 gråter för att jag sett klart satc och att den nya säsongen av GIRLS inte har kommit ut än...
 
Regissör: Quentin Tarantino och Wes Anderson

Favoritskådespelerare: Leonardo DiCaprio, Ryan Gosling och Carey Mulligan
 
TV-serier jag följer: GIRLS, Mad Men och Greys Anatomy

Komediserie: HIMYM, the Nanny och Misfits, tittar faktiskt inte mycket alls på komediserier. The Nanny's säsonger har jag dock följt frenetiskt sedan jag var liten och dem har jag sett kanske 14 gånger för mycket.

Mest romantiska filmscen: 
Margot och Richie i the Royal Tenenbaums <3 kan inte beskriva min gåshud när jag ser detta.
 
Skräckfilm: the Strangers. filmen är inspirerad av the manson murders och är den obehagligaste, mest gripande och snyggaste skräckfilm jag någonsin sett. Se den!
 
Min favoritfilm när jag var liten: the Little Rascals och Goofy the Movie utan tvekan = kan alla soundtracks! och är fett stolt.

Hetaste skådis: Ryan Gosling. Speciellt i "Drive" och "the Place Beyond the Pines".

Hetaste svenska skådis: Bill Skarsgård i "Himlen Är Oskyldigt Blå". Adam Lundgren är ju inte så ful han heller.

Bästa svenska film: Call Girl, absolut.
 
Bästa tecknade film: Min Granne Totoro och Spirited Away. Åh - de är magiska.
 
Bästa disney-film: Mulan och Atlantis.
 
Bästa filmscen: Det här svaret är ju givet. Det är såklart när Rose "changed her mind" i Titanic och inser att hon faktiskt är förälskad i Jack. FYJÄVLAFAN vad bra film, seriöst. Eventuellt även denna dansscen från Pulp Fiction.
 
Bästa scen i TV-serie: 
Haha, bara så obehagligt knäpp och bra.

Film crush: Jack Dawson
 
Tv-serie crush: Charlie Dattolo från GIRLS. Så jävla tråkigt att han har valt att sluta.

Film du ser framemot:
 Suite Française med skådespelare såsom Michelle Williams och Sam Riley!!! The Wolf of Wall Street med Dicaprio och Wes Anderson's the Grand Budapest Hotel med Jude Law, Adrien Brody och Bill Murray!!! WAAH.
 
Bästa kärlekspar: Jack och Rose, Margot och Richie, Gatsby och Daisy, Sam och Suzy.
 
Bästa film i år: the Great Gatsby utan tvekan.
 
Vem skulle spela dig: Natalie Portman typ. Eller jag vet inte... Hon är asbra.

Vem skulle va din motspelare: Leo <3 eller Ryan <3
ALLMÄNT | |
Upp