JULI

Latade mig vid poolen och jobbade sommarmysiga pass i glassboden på Ninas Café i Svärtinge. Åt (typ) grillade majskolvar och haloumi varje dag och spelade kubb med dessa läckerbitar:
Sökte jobb på Monki som en jävla dåre men fick det inte :S Tröstköpte denna onödiga, men ack så vackra klänning:
Stack till Hildas land, Syltvik en dag och spenderade kvällen där tills jag måde pissdåligt och åkte hem med Oscar och Emmy mitt i natten. Umgicks med så mycket bra människor som man borde träffa oftare för tusan.
Och så stack man på den årliga resan ner till Kroatien, denna gång tog jag med mig min käre Oscar. Jag har så blandade känslor för den här trippen alltså... Det var dels den kortaste (är det ens ett ord?fett fult iallafall) RABvisiten jag någonsin gjort, vilket resulterade i stress och sjukt höga förväntingar på vädret (SOM SÖG). Vareviga dag jagade vi solskenet som gömde sig allt för länge bakom molnen. En kväll åt vi infested gurka och kräktes en hel natt - så jävla komisk händelse när jag tänker på det nu, men jag ville gå under jorden den kvällen, så besviken var jag (haha). Jag vet att jag har romantiserat resan med tidigare inlägg och fräscha pics, men dessa bilder kan inte beskriva den på bättre vis:
Slappar på terassen, försöker fördriva tiden genom att spela diverse spel (hoppades på att solen skulle komma fram), jag gäspar och är trött som alltid, drack öl och epilerade benen för första gången i mitt liv (skräckupplevelse, will not do again). Då tar väl rakhyveln mindre tid?? Fyfan, var tvungen att sitta ner i duschen och bita i handduken pga obehagkänsla när maskinens pincetter(!?) slet bort mina stackars hårstrån. THE PAIN OF BEAUTY, nejvars.
Spexar i vanlig ordning. Seriöst, 70% av resan bestod av detta - no lie. Flott hår, saltvattensträv hy och svettdoft.
FÅNGADE SOLTIMMARNA, YES, SCORE. Orkade inte gå till stranden.
Vårt standard-badkamp 4cm från sur italiensk fd fotomodell som glodde snett på Emma så fort 1cm av hennes dyrbara parasollskugga (som hon visserligen fått betala för) kom på henne. Ska dock ej klaga på hur jävla göttigt vi hade det när vi väl orkade ta oss hit <3
Och så fick ju jag en liten kusin. Carros och mina glansdagar i släkten är officielt över </3 Säg hej till den nya entertainern, Alva. WHAT A CUTIE <3
Sen har jag dessverre råkat blanda ihop julis dagar med juni så lite av bilderna där tillhör ju detta inlägg, men vem fan bryr sig!!!! :P
 
ÅRSRESUMÉER | |
Upp