JUNI

Den här månaden hade jag och Oscar bestämt oss för att slänga chipspåsen och börja leva ett något hälsosammare liv (:S). Vi köpte badmintonset och åkte till ett tomt racketstadion, där vi tog i så mycket att jag fick astmaanfall och svetten rann. Men det blev inte mycket av en badmintonkarriär där inte, vi spelade den gången och sedan inge mer... Supertråkigt.
En annan helg åkte jag och Oscar till Söderköping för att äta glass och hänga vid Göta Kanal till sen kväll.
Annars har faktiskt juni månad bestått av förvånansvärt mycket bad i både sjö och pool?! Har aldrig badat så mycket i hela mitt liv (i Sverige då) och det som är så jävla kul!!! Laddar om till nästa års sommar.
En kväll hade vi någon slags "återförening" med gamla goa vänner från Enebyskolan. Det är rätt knäppt hur man kan klicka så himla bra med människor man inte umgåtts med på flera år. Den kvällen tänkte jag, varför i helvete har vi slutat umgås? Här: Jopsi och Nisse exempelvis <3
Lata dagar då Lovisa äntligen kom hem till Sverige och hade långledigt från jobbet gjorde vi någon slags tapas och tänkte gå all vego, men korven kom fram tillslut=(
Jag och Oscar gjorde fint i lägenheten. Jag kände mig extremt kreativ och köpte en såndär stång man hänger köksredskap på och satte upp den ovanför skrivbordet istället för diskhon - och se så jävulskt bra det blev!
Sedan kom årets bästa weekend. Då jag och Carran tog tåget till Stockholm för att se One Direction i Friends Arena. Denna bild beskriver mitt humör under hela den dagen: svettig, galen och armbågsknuffbenägen (nävars, jag tror faktiskt jag simmade mig lugnt in längst fram vid podiet).
Vi nöp varandra i i armen så fort Harry eller Zayn kom sådär läskigt nära - nästan så man kunde nå deras händer (vet att jag låter som sexton, but i dont give a damn). Och så grät vi förstås oavbrutet då introt till You and I började spelas ur högtalarna.
Jag tror jag var lika lycklig som Niall: Kommer dock ihåg att jag vaknade upp dagen efter med världens jäkla nackspärr...
Att komma "hem" till detta, svettig, trött och lycklig blev typ för mycket för mig att ta in. Jag och Carro sa inte så mycket till varandra, utan gick mest omkring och trodde att vi kommit fel. Sofie hade fixat stjärnsviten till oss, där 1D hade hängt några år innan. Vi dog lite och tänkte plumsa i bubbelpoolen som var igång på vår enorma takterass, men efter att poolöverdraget blåst bort och palmerna utanför kraschade i golvet bestämde vi oss för att kanske ta det i inomhusbakaret istället... :P
Vi sprang omkring i tofflor och morgonrock hela kvällen, funderade på att dra ut till klubben där grabbarna hängde/ta med dem upp till vår master suite :P nevars. Men vi pallade inte eftersom Carran skulle upp 6 dagen efter + att vi hade den här lägenheten att hänga i istället.
Bjuder på en rather revealing bild på moi redo för att plumsa i morgonbadet (önskar att livet kunde vara så jämt:/). Kände mig som en kunglighet när jag och Carran åkte ner i vår alldeles egna hiss till frukosten i tofflor (Okej jag skämdes lite). Det hela slutade med att Oscar bokade om Carrans biljett till det sena tåget och vi slappade på hotellet hela dagen.
Det blev midsommarafton och jag åkte till Oslo för att fira.
Loppan fyllde 20 och vi åt supergod mat på Sydöst (åk dit om ni är i oslo, tipstips).
Avslutade juni med ett kort besök på ett regnigt Bråvallafestivalen med denna pärla <3
VÄRLDSBÄST MÅNAD.
ÅRSRESUMÉER | |
Upp