MAJ

Detta var en månad fylld med feminismpepp, det var ju för skjutsningen val till EUparlamentet och det var ju i mina ögon självklart att F! skulle få mandat. Fikade och gick på allt för få möten med Unga Feminister. Efter valet blandades mina lyckliga känslor med ilska då det hade gått så bra för SDvidren. Jag inledde månaden med att storssa omkring i HBTQ-paraden i Norrköping - var otroligt lycklig, blödig och hade svinont i smilgroparna efteråt <3
Hängde mycket med dessa donnor som jag saknar ihjäl mig efter: titta vad fina!
En kväll kom Liv, Karolin och Adam hem till oss för att laga sushi. Jon anslöt sig och vi lyssnade på musik, drack corona och sjöng sånger på innergården tills klockan blev för mycket.
Det blev Norges nationaldag och jag&Oscar begav oss till Oslo för att fira.
Vi latade oss om dagarna, låg och solade i vårvarma (snarare sommarvarma!?) parker och njöt av att vi alla var samlade igen. Lekte överklass på Aker Brygge, åt lyxsushi på Carros jobb och kunde gå runt barbent.
Väl tillbaka i Norrköping hade de fina träden i trädgården börjat överblomma. Oscar var skäggig och glad över att man kunde äta frukosten utomhus äntligen.
Detta längtar jag till varje år - när valmon hemma hos mamma och pappa blommar.
Jag och Oscar mös mest hemma framför TVn med hemmagjorda burgare och spelade Tekken <3
:O Så bra månad.
ÅRSRESUMÉER | |
Upp