LIGHT AIR

Jag har ju spenderat en hel del helger här i Oslo på sistone. För 2 veckor sedan fångade jag vår kräftskiva på en hel del bilder. Jag tänkte dela med mig lite: Vi börjar med en extremt överexponerad bild i ett varmt Oslo.
Vi gick till operahuset och bara satt där och andades/tog igen efter gårkvällens drama. Jag kan inte förstå hur jävla fint väder det var här för ynka 2 veckor sedan. Jag gick runt i t-shirt?!
Efter att ha trängts på en enorm matmarknad i hettan gick vi och mötte upp resten av hänget på Aker Brygge, där vi satt vid tången, åt kakor och drack lemonad.
Här har vi Benjamin.
Vi planerade inför kvällens kräftskiva och skrattade åt strunt som hände kvällen innan. Kakorna smälte i solen och vi började känna oss mätta på Aker.
Så vi sa hejdå till alla och tog bussen hem till Lovisa och Carro där vi latade oss i timmar framför Paradise Hotel samt lyssnade på en massa gammal punkrockig musik som Carro blivit galen i.
Sedan fixade vi oss i ytterligare några timmar för att sedan hoppa på spårvagnen mot Tessi och CO. Vi hade med oss räkor, aioli, avokado och nybakat bröd. Här har vi mitt sällskap:
Obligatoriskt spex innan ingång.
Jag hade för en gångs skull piffat till mig med finsmink som Carro (the master of kajal wings) hjälpte mig med.
Vi ringde på och kände redan i hissen att det doftade skaldjur - peppen!
Vi började duka upp allt möjligt gott vi alla hade bidragit med. Titt så sjukt mumsigt det här ser ut!
Allmänt peppade inför kvällen: Hilda iförd elegant kräfthaklapp från Ikea.
Carro pyntade balkongen i evigheter och titta så himla mysigt det blev!
Fräscha tjejer.
När vi käkat upp allt gott och sjungit snapsvisor för fulla muggar droppade fler människor in. Tillslut var lägenheten proppad med nytt folk. Vi dansade bland annat till diverse 90talsdängor och ojade oss över kvällens knepigheter.
Kvällen slutade med en blodig häl, skratt, gråt, kastrullspyor och drama drama drama.
Extremt kul kväll hade jag i alla fall. FÖR ÖVRIGT ÅRETS BILD <3
 
OSLO | |
Upp