RAB - sista dagarna

Den 28/7 spöregnade det under hela dagen. Vi surade på rummen, åt god mat och tittade på kroatisk TV. Senare under kvällen sprack himlen upp och det blev riktigt hett igen tack och lov. Det var nämligen så att mina föräldrars kompisar bjudit med oss till restaurang "Bimbo" för kvällen/natten. Här har vi gänget:
Jag, Emma, Carro och Oscar pratade om skräckfilmer och spökhistorier - vilket slutade med att Emma var livrädd resten av kvällen och kunde inte sluta föreställa sig diverse läskiga scenarion som skulle kunna ske. Därför bytte hon plats med Oscar. Titt vad fin hon é:
Carran var solbränd, nöjd och snygg.
Jag brände mig under ögonen och hade gråa påsar där cirka resterande dagar av resan - men det har jag ju alltid i vilket fall! :P Lovem
Det speciella med den här restaurangen är att de gör "biff tartar" (råbiff med extremt mycket kryddor och röror iblandat) precis intill matbordet - vilket är SKIThäftigt, allvarligt talat, detta var fett imponerande. Vi kunde verkligen inte sluta stirra på vagnen med alla färgglada ingredienser han slängde i och blandade i extremfart.
Det tråkiga med råbiff är att det alltid serveras med rått ägg, vilket suger då jag är allergisk. Jag irriterade mig på detta väldigt länge pga blev fett sugen+suktad av denna eleganta procedur. Jag och Carro delade istället på en friterad bläckfisktallrik med pomme och bea (som för övrigt också var massa ägg i).
Jag ser besviken ut pga Oscar käka råbiff som jag fick smaka (en pytteminibit) av och det var fanimej ljuvligt. Älskar verkligen bläckfisk, men den där gången hade jag gärna ätit råbiff istället.
Dagen efter vaknade vi till detta... Spöregn och Sverigekallt. Det åskade och blixtrade tills eftermiddagen, då vi bestämde oss för att trotsa vädret och gå in till stan. Där köpte vi Döner Kebab och glass samt längtade efter sol.
Sista dagarna var det oväder konstant... Vilket jag aldrig varit med om på RAB (this climate change!!!!:S). Vi låg inne på rummet och plöjde igenom hela boxen av Livet enligt Rosa som Emma hade med sig (nostalgitripp på det!). Käkade så mycket chips och godis att jag mådde svinilla.
Sista kvällen på ön blev vi bjudna på fisk och skaldjursplatå av farmor och farfar på restaurangen nedanför vårt hus. Musslorna var helt sjukt goda och jag åt en hel fisk på 30cm. Senare träffade vi Danny, Vice och deras flickvänner en sista gång. Vi gick en lång och mörk skogsstig för att komma ner till strandpromenaden ut med havet där världens mysigaste bar låg. Där spelade de slow techno och vi drack Sex on the Beach. Sedan blev klockan för mycket och vi fick skjuts hem i regnet.
4.00 ringde klockan på natten och vi for hem till Sverige.
RESOR | |
Upp