BUDAPEST DEL 1

Okej, lyssna. Jag har varit på världens kuligaste resa med dessa babes ↑ En resa vi trodde var något vi bara diskuterade på fyllan som aldrig kommer hända - men så poff satt jag där och bokade flygbiljetter och Airbnblägga. PEPPEN VAR TOTAL. Älskar känslan man får när man sitter på flygplatsen och kan ta in att nu jävlar åker vi. Var SÅ pirrig av förväntan.
Så det hela började med att vi fick skjuts av morsan till Skavsta + lite väskdrama då Tessi missuppfattat hela "vilken-väska-man-får-checka-ingrejen" osv, lite vätskor här och var i väskan men det löste sig ganska snabbt då vi packade om allt, but she forgot her camera så jag gick lös med min istället, därav bildbomb framöver.
Och så PANG befann vi oss på ungersk mark. Vi tog askomplicerad taxi (som nog inte alls var det?) till vår gata vid namn Szondi Utca där vi ojjade oss över gamla risiga husfasader som liknade häxhus. Ja, vår lägenhetsbyggnad var nog inkluderad där...:-) Men läggan rockade - lite risig på ytan, men fab på insidan. Fick sitta utanför och vänta på Helena (hyresvärden) i 20min som satt fast i trafiken och vi lyckades bli uppbjudna på drinkar av grannpojkarna dirr, but we said no pga wtf.
WELCOME.
Utsikt från vår lägga. Så himla fint att de flesta lägenhetsbyggnader här ser ut såhär, de är ihåliga och har typ en liten trädgård längst ner.
Det första som stod på schemat var att käka något massivt och asgott så jag drog med my squad till typ min absoluta favoritrestaurang of all time. "Troféa Grill" är bufférestaurangen som jag och Oscar besökte när vi var i Budapest för typ 2-3 år sen(?) och det var seriöst den bästa restaurangupplevelsen ever. Men jag fotade ingenting den resan så jag gick bananas med kameran här.
Ser ut som skit jag vet, men fasiken vad mumsigt det var. Fråga mig inte om kombinationen sushi, råbiff och blodig stek. Deras buffékoncept innebär alltså att man blir tilldelad ett bord i max 2h, du får alltså käka hur jäkla mycket mat du vill i 2h OCH DESSUTOM dricka hur mycket du vill. Hajjar ni?? Hur mycket törley och bira som helst.
Hursomhelst dog vi matdöden. Förutom all jäkla mat+efterrätter har de en stor "livegrill" mitt i restaurangen där man kan gå fram och beställa vad man vill ha genom att peka på alla (för det mesta) kötträtter (fanns även vegetariska alternativ såsom svamp och zuchini) i kyldisken framför en. Jag åt en massa kyckling i diverse marinader tills det blev akut toabesök.
En snäll servitör tyckte att vi behövde förevigas under denna magiska måltid, thank u again. Stelaste bilden i världshistorien. 
Vår "drinkbuffé" bestod av lemonad, 2 flaskor törley<3, megaöl och rödvin. Och det var det som fick plats.
<3
Vips så hade vi suttit där i 2h och fick rulla bort till bardisken där vi passade på att dricka upp det sista, vilket resulterade i mycket sura miner från servitörgänget. Tydligen skulle man vara long gone efter 2h, men oss blev de inte av med.
Jag var på väldans glatt humör:-) och knäppte tydligen dessa pics inne på den asfräna toan med neonljus.
Spexade på toan i timmar (lol skämta, men typ).
Mucho love <3
Bara kolla hur mysigt det ser ut från utsidan?!
Efter att jag och Hilda väntat på TP och Carran i ca 1 år fick vi springa in på toan och hämta ut idioterna. Då var vi såhär glada och rusiga över att vi precis varit med om världens billigaste+godaste middag.
Vi styrde skutan mot Szimpla Kert som ligger typ runt hörnet om restaurangen. ALLVARLIGT TALAT VÄRLDENS HÄFTIGASTE BAR/KLUBB. Vill hänga där varje kväll resten av mitt liv. Szimpla är en så kallad "ruin bar" och är alltså en typ förfallen byggnad i hipsterkvarteren, därav no roof. De har exempelvis trädgårdstomtar och färgglada segel i taket.
Och ett stort lakan i taket som en projektor lös musikvideos på all night long.
Där fanns även snoppstolar som Terran fick äran att sitta på:-)
Dessutom fanns det enorma vattenpipor att hyra med alla möjliga smaker och det var ju vi tvungna att göra. Vi tog äpplesmak och den rockade.
1.
2. Så jävla cool man är alltså. Var inte lika cool dagen efter då jag hade astman från helvetet:-)
Vi blev lite väl till oss när vi rökte vattenpipan tror jag pga har en miljon bilder på detta.
MY FAB SQUAD<3<3<3<3<3
En vizipipa tack. Hur likt är inte ungerskan finska??!?!
Hur kreativt med vattenpipor som gardiner??? :-P
Me n' bae innan toabesök.
Hittade en wild trädgård och en 40+DJ uppe på övervåningen. Även detta innan toabesök.
Har en assnygg selfie från detta toaögonblick som är för snygg för att läggas upp. This is toilet.
Frän toavägg som jag fick no instalikes på:-/ Lyf is hard.
Här var vi aspepp på livet tror jag, innan jag fick trädörren rakt i pannan när vi skulle gå ut, skämta lol sorri Hilda<3 Im okay. Efter detta drog vi till en nattklubb vid namn Instant något kvarter bort, den var asnajs om man gillar hard techno. Det gör jag jämt, fast mest när jag är full och är tillsammans med dessa. Det ägde.
Ungefär såhär såg det ut på Instant då jag inte orkade ta upp min kamera pga hade superkul. Minns mest att det fanns asstora harar som sprang upp i luften i taket, att min väska gick sönder, att jag råkade spolade ner hildas enda tändare i toan och att någon kissade på någons väska utomhus på vägen hem.
RESOR | |
Upp