NOVEMBER

Snart är jag färdig med denna eviga årressumé. November var en kylig och ångestfylld månad - jag är dock extremt nöjd med att den spenderades här i Oslo och inte i the city of framtidsångest (Norrpan). Jag och Lovisa började plöjja igenom Game of Thrones ännu en gång (serier blir ännu bättre andra gången gillt!). Här en toaselfie innan en spelning - Lovisas vinglas <3 <3
Jag, Hilda, Lovisa och Carro drog en spontan ölkväll på Maksitaksi, en jazz och punkbar, där vi såg Makthaverskan spela (fett random? men så jäklarns bra som vanligt). Vi var nog mest fascinerade över denna bars nedklottrade toaletter därav schysst bild:
Mitt i all höstnojja fick jag ett samtal från Oscars styvbror som ville att jag skulle hyra hans bautalägenhet vid Bogstadveien över ca 2 månader. Det var så fruktansvärt skönt att komma ifrån vår 20kvadratslägga och bara kunna "promenera" runt i en lägenhet med trippelt så stor yta. Så det var väl det mesta jag gjorde där, promenerade runt :P Det ägde.
This is me in very fashion apartment. Det bästa med detta var att vi äntligen kunde tvätta kläder i en egen vaskemaskin som inte kostar 13kr för varje tvätt - lots of love. Mindre najs att jag glömde min hårborste första veckorna och fick borsta hårfan med gaffel = standard.
Vi hade halv-åtta-hos-mig och det var Loppan och Hildas kväll. Det bjöds på allt möjligt gottigt och det slutade med en sånhär carran (bild1). Jag brände sönder min hand på Tullíns ugn och försökte hopplöst få ut försäkringspengar pga det :P Kom på nu i efterhand att jag skulle ha låtsas som att jag var handmodell och förlorade jobbet pga detta :/ drit
 Jag och Lovisa hade typ den bästa söndagen på länge då vi bjöds på sushi hos Carro, had a romantic dinner och avslutade sedan kvällen på superkoselig julmarknad som hade invigning samma dag. Vi köpte örhängen och hängde i en öde galleria som egentligen var stängd? Vi förstod ej, men fascinerades.
Jobbade mest arslet av mig november månad, mest på Mango. Var sliten och otränad = var förkyld hela den här månaden inpå januari, fyfan. This is me feeling sorry for myself </3 tryin to look cute
Kom mina arbetskamrater närmre under ett festligt julbord på en restaurang som heter Sosialen där servitören behandlade mig som skit (fick ingen dressing i burgaren pga äggallergi varav jag frågar om jag åtminstone kunde få lite gräddfil, jag får svar "det finns faktiskt ketchup"). På väg hem därifrån inser jag att servitören lurat mig på 400kr. DÖDA MIG, har inga bevis - no kvitterings. Kristina jag och Fatima <3
Sista kvällen i nov svirade jag om till "festblåsan" - mina standardkläder när jag ska ut på byen (typ allt lånat från loco). Det blev en Qadis night fylld av nyköpt öl som går i golvet, osammanhängande musikgenre hela kvällen (ex, från ac/dc till vampire weekend), glaskras i fot och öl överallt fast mest i håret.
herrå
ÅRSRESUMÉER | |
Upp