MATKOMA

Tänkte bara show off mina och Oscars måltider från senaste veckan (det brukar vara så att jag kommer med matidé och så gör Oscar dem till verklighet typ - wich means I don't cook :-P):
1: Persikokyckling med (jättemycket) stark curry, paprika, mango chutney och ris. Typ standard in our lägga. Svinenkelt och asgott. Tack Lojsan för receptet du gav mig för cirka 5 år sedan :'-)
He likes it :-)
2: En frukost bestående av surdegslimpa, min favorit salami Milano från ICA, världens godaste blodapelsinjuice med 0% socker/100% frukt + massor med fruktkött<3 från Lidl, Kefir med färska jordgubbar och lite shiafrön (så jävla äckeldyrt) + en allergitablett :-)
3: Häromdagen skulle jag laga Mango Rolls som jag hittade på Pinterest (vet att jag länka till google xp). Verkade så himla gott och nyttigt så jag var tvungen. På med finfina förklädet från Sagaform som jag fick i 20årspresent.
Jag använde 2 st, men jag borde ha köpt i alla fall 1 till pga blev ganska lite...
Skjuts in i ugnen på låg värme. Här hade jag dock ett problem :-) Så confusing att förstå sig på engelska mått och temperaturer... Hade i alla fall för hög värme på så skiten brändes i kanterna/blev inte färdig i mitten...
Men det ska i alla fall se ut såhär: Som skinn :-P Sorry för ful bild. SVINGOTT FÖRRESTEN!!!!
4: Avocadopasta med stekta cherrytomater. Också ett recept från pinterest + supergott. Älskar Oscars matbredare förresten, sjukt smidig.
Kass skärpa, men mumsigt :-P
5: Bruchetta med basilika och massvis med vitlök. Oscar gjorde denna beauty häromdagen till förrätt. OMG, typ godaste jag vet <3
Det var det!
MAT | |
Upp