MINA RESOR DEL 3

Kroatien 03

Så började vår sjunde resa till Kroatien och vi var 12 år gamla. Denna gång åkte vi Trelleborg - Rostock och sov såhär på TT-line<3 Minns än idag hur djävulskt det var att sova om nätterna när månljuset lät en se hur gigantiska vågorna var utanför (åkte nästan upp till rutan). Men annars var det supermysigt och vi var som galna i spelmaskinerna - fyllde en hel nalle puhryggsäck med enkronor:-)
Och så blev det en massa stopp på rastplatser i Tyskland, tex Donken och enorma rutschkanor som var nirvana för mig och Carran (innan busfabriken kom).
Minns att man inte alls uppskattade själva "upptäckandet" av nya platser då som man gör nu när man reser. Liksom titta så fint<3<3 Har inget minne av denna plats?! Whats wrong with me.
Var tvungen att lägga upp den här fula bilden pga hemsk upplevelse som jag kommer ihåg än idag... Gick på toa utan att säga något till familjen. Dörren går i baklås och jag kommer inte ut. Sitter där och väntar i flera minuter på att någon ska komma och öppna??! Fick panik pga trodde min familj övergivit mig där och då, började banka skiten ur dörren. Efter 20 minuter kom restaurangägaren och öppnade + sa att jag var skyldig honom ett nytt lås:-(
ROLIGASTE BILDEN NÅNSIN PÅ MIG OCH CARRAN. Kände mig så snygg och uppklädd i dedär glajjerna.
<3<3
Give me that hair again </3 Fun facts: detta är samma sportbar som vi 5 år senare hängde på med Danny som söp oss onyktra på 90% absint... Även här vi hängde för 2 år sen då vi var där med Tilda och Lojsan och Carran blev raggad på av P12a.
Min favoritoutfit<3<3
Älskar den här bilden pga så mkt gull i en å samma bild ^^)
Det här året började vi sova i Robban och Ullis rum i källaren hos Baba och Dede. Jag kommer ihåg att man tyckte deras inredning var sååå inne. Liksom inbyggd radio i sänggaveln?? So cool. Sov som en QUEEN. OBS att vi släpade med oss kattis (lång korvkatt från ikea som just nu ligger här bredvid mig i soffan och luktar piss), Anki, Delfi (mitt gosedjur som jag inte kunde sova utan) och... CARRO VAD FAN HETTE DIN KATT?? MISSE??? I don't remember...
Och så bar det iväg till Sverige igen, iklädda turistigaste linnena + sånnadär berlockhalsband med små glasskulpturer med ett riskorn och färg i. JA, de skrev ens namn på ett pytteriskorn och stoppa in det i (i mitt fall) en glasberlock formad som en delfin med blå sörja i <3
Exalterade över att få sova på Mozart Stuben som var typ vårt mål med alla resor vi gjorde till Kroatien innan flygen började gå...?
 
Kroatien 05

2005 och första gången man åkte flygplan. Ryan började åka mellan Stockholm Skavsta och Trieste i Italien, vilket ligger vid gränsen av Kroatien = tog extreeeemt lång tid att åka därifrån till Rab. Vi fick alltså skjuts av vår farfar från Trieste till ön vi bor på. Färden var hemsk, fast mest för Carran som spydde cola i 20 påsar pga slingerslangervägar i bergen.
Men så var man happy igen väl på ön. Det här året var det premiäröppning för Kamenjaks (högsta toppen på Rab) enda restaurang som var ett helvete att ta sig upp till (en liten stig längs med berget med enbart fårstängsel som skydd från stupet. Minns att pappas vän som körde oss hem drack 2 glas vin innan vi åkte :-) Tydligen helt normalt där då!
Vi badade topless och jag känner bara kärlek till denhär bilden<3<3 Året efter var det slut på bara tuttar :-( Iofs hade detdär hoppet bara gjort ont idag... Önskar man var liten igen.
Så himla bekymmerslösa att jag fäller en numera 21årig ångestfylld tår. TA MIG TILLBAKA a la darin zanyar.
Sist men inte minst åkte vi den splitter nya katamaranen från Rab till fastlandet och hamnstaden Rijeka som de flesta öborna jobbar eller pluggar i. Mkt shopping och donkenkäk:-)
 
Kroatien 06

Flygdags igen. Tydligen svinviktigt att dokumentera flygplatsen + överdrivet mkt packning. Gillar att Carro still goes strong med tröjan från förra årets resa.
Det här året kom tivolit till stan och vi tjatade hål i huvve på morsan och farsan pga ville dit exakt hela tiden. Såhär såg det ut... :-) Jag och Carro var inne i en "Gastperiod" (ni vet det lilla spöket som försöker rädda tivolit där skratten har stulits av den elake clownen:-/) och levde oss in i datorspelet när vi var där. Spooky shit.
Detta var även det berömda "skämskuddeåret", då allt vi gjorde var piiiiiiinsamt. Vägrade tex åka i vår skruttiga båt från 70talet och tjatade till oss en rajd hem från den snygga killen i båten bredvid (farsans kompis son:-/).
Jag: don't give a fuck. Carro: sportig i plastiga Chanelbrillor<3 Så trotsiga tonnåringar detta år.
Den här resan avslutade vi med en båttur till fastlandet, eller till en vik där ett militärskepp från andra världskriget ligger på botten där man kan snorkla (eller ja, där man KUNDE snorkla förr - numera är det förbjudet att ens åka in med privat båt i viken). THIS WAS SO COOOL.
RESOR | |
Upp