MINA RESOR DEL 4

Portugal 07

Första gången jag var i Portugal var när min moster och hennes portugisiske man gifte sig där de bor (i Cascais) och jäklar vad de slog på stort - denna "bröllopsresa" var cirka det häftigaste jag hade gjort i hela mitt liv. Hela släkten på mammas sida bodde på dethär sjuka hotellet precis vid Atlanten. Minns att poolen var det bästa jag varit med om pga var inomhuspool som anslöt till gigantisk utomhuspool<3
Själva bröllopsfesten anhölls på hotell Albatroz som vi inte hade råd att bo på:-) Samma vecka födde även Sallys hund Jackie tusen valpar :| LOOK AT DEM<3
Vi hängde mest med Jonkan, gjorde akrylnaglar, gick långpromenader längs med atlanten och hängde på ett berg där det fanns en svensk restaurang som vi åt på cirka varje dag... :-S
MÅSTE ÅKA TILLBAKA HIT SNART<3
 
Portugal 08

 
Vintern året därpå drog mamma, jag, Carran, mormor och Bettan en spontanare ner till Sally igen. Det var sportlov, men skitbra väder i Portugal för det? Kommer typ inte ihåg ett skit från den här resan, mest att vi badade i poolen och gullade med vår nyfödde kusin Leonardo.
Här bodde vi, i Sallys lägenhet i en byggnad vid namn Atrium, ett stenkast från hotellet vi bodde på året innan. SÅ WOWIGT<3
 
Kroatien 08

Samma år som Portugalresan åkte vi såklart till Kroatien. Denna gång tillsammans med kusin Jonkan och hennes familj, dock blev det inte mycket häng med dem pga blev tidigt under resan väckta av päronens vänner som ville bjuda med oss på en båtresa i 1 vecka. Jag och Carran var extremt löjliga och vägrade följa med pga vi trodde att vi skulle åka en såndär svinturistig segelbåt = låg och tjurade på rummet x antal min innan pappas kroatiska vän kom ner och skrek "OLI...CARO...FAN" och såg jättebesviken ut:-/ Chocken man fick när det var världens finaste yacht som stod och väntade på oss i hamnen!?!?!? Serri, lyxigaste skiten jag varit med om.
DONNOR PÅ DÄCK :-) Kärlek till Carrans glajjer<3 Vi hängde mest här och lyssnade på musik samt sjöng diverse Backstreet Boys/Westlife/Nsynclåtar tills solnedgången närmade sig. HUR NAJS??
Här kom vi in i Zadar där vi lyssnade på havsorgeln och hälsade på solen.
Käkade frukost såhär varje dag<3 Var dock surisollan denna period av mitt tonnåriga liv, tex denna morgon gick jag och Carro upp tidigt från hytten och lade oss och solade topless innan alla hade vaknat och David (lillkillen till vänster) tjuvkikade på oss = blev rasande och tjurade ihop resten av dagen, därav vägrandet att vara med på bild :-)
Andra stoppet var staden Sibenik där målet var att ta sig enda upp till borgen till vänster. Tusen trappsteg uppåt upptäckte vi att borgen stängt för cirka 5 minuter sen :-) Och jag tjurade ihop igen.
Relaxing på flybridgen :-) / svintrötta på David.
Så kom vi till den finaste platsen jag varit på in my whole lyf<3 Ögruppen Kornati med hela 140 småöar omringade av kristallblått vatten. 
Vi hoppade i direkt och var svinhappy tills en gubbe i motorbåt kom skrikandes emot oss och ville ha betalt för att vi passerade där... :-S? Tydligen är de så värnande om nationalparksområdet att de får folk som åker igenom att skriva på ett papper där man talar om att man inte ska skräpa ner, fiska eller köra för snabbt osv + paya en rejäl summa. Kanske en bra idé faktiskt.
Pinsammaste var att vi hade en egen kapten och butler?!?! Behövde liksom inte lyfta ett finger om jag var lite hungrig, grabben kom springades med ett fat med vindruvor typ haha. USCH va vidrigt. Tror jag och Carro inte tänkte oss för när vi typ bad honom springa upp och ner med diverse drycker, snax och solkräm - trodde vi va typ Nicole och Paris.
Kuriosa: coolt att de spelade in vissa scener från James Bondfilmerna här :-) SJUK RESA.
RESOR | |
Upp