UTRECHT DEL 6

Söndagen i Utrecht var typ den bästa söndagen på länge. Vi bestämde oss för att ta en cykeltur i området, till den finfina parken. Oscar har köpt en rostig cykel pga är ett måste... Jag fick låna Txells och så begav vi oss iväg. Här har vi mig utanför Oscars ytterdörr.
Jag tog dock inte med mig kameran under färden, vilket jag ångrar djupt nu i efterhand. Fy satan vad fint och fridfullt allt var. Vi cyklade till ett lite lyxigare område ett stenkast från Oscars lägenhet. Där fanns det sjöar, pittoreska villor med range rovers parkerade på uppfarterna... Kändes som vi cyklade omkring på typ Wisteria Lane, fast bland finare hus. Vill bo där när jag och Oscar blir gamla.
Photo from svartjobb
Oscar knäppte i alla fall denna drömmiga bild med sin mobilkamera.
Orre bor alltså i villa numero dos om nån undra :-)
Hälsade på Oscars grannar. Katten till höger kallar Oscar för Hitlerkatten :-/ stackarn.
Dis was a little cuti.
Sen satt vi här och lapade den sista kvällssolen innan den gick ner. 
Var så skönt att jackan åkte av tillslut.
Så blev det spex i Orres monkijeans som är för stora för mig.
Efter detta var vi helt slut och bestämde oss för att köpa pizza som de levererade vid dörren<3 Blev en vegetarisk variant med mozzarella och spenat. Slutade dock med totalt kaos då jag var tvungen att fixa ny skjuts från Arlanda hem till Sväringe till morgondagen. Löste sig tillslut som tur var.
Måndagen dagen efter skulle jag åka hem på kvällen. Oscar åkte tidigt till skolan medan jag tog en rejäl sovmorgon/var svinförkyld (har seriöst levt på nässpray hela Utrechtresan, tagit slut på 2st - har nu börjat min rehabilitering). Efter frukosten tog jag farväl av coolvillan, tog mitt pick&pack och tog bussen in till stan för att möta upp Oscar. Vi strosade omkring och hamnade tillslut här:
På ännu ett hipstrigt burgarställe nära busshållplatsen hem. Här satt det holländska sextonåringar som rökte cigg och drack bira efter bira (16årsgräns på alkohol). Vår servitör var asglad, så jävla glad att han tog vår beställning 2 ggr:-/ + fett exalterad över att vi kom från Sverige, varje gång han gick förbi sa han SKÅL!.
Okej, ta en titt på detta mirakel<3 Detta skulle jag kunna käka varje dag.
 Hur gott med en minisallad till???
Så börja Orre blossa på :-/
Så drack vi en varsin minigrolsch innan det var dags att åka till Schiphol Flygplats. Där gick vi omkring i diverse butiker, fikade i evigheter och ville inte släppa taget om varandra. Men så var det dags för mig att gå genom säkerhetskontrollen och det var hemskt. Ni vet typicall filmscen då händerna dras ifrån varandra och tårarna bara rinner. USCH. Hatar verkligen sånna avsked. Sen såg jag ut som en iddi med mascara i hela ansiktet när jag gick på planet</3 Orre ruined my jet setplan. Blev hämtad vid 00.00 av snäll farbror och kom i säng vid 3.
RESOR | |
Upp