2016 Jan, Feb, Mars

Januari
Året började med SNÖ. Carran var på besök och vi lattjade runt, termosklädda i ett supersnöigt Svärtan. Min farmor och farfar bodde här för (antagligen) sista året nånsin. Vi åkte skridskor från Svärtinge till Blacka och frös ihjäl. Jag drömde mig bort till varmare breddgrader och läste mest resbloggar om Sydostasien, köpte stor ryggsäck och var allmänt asapepp på vår resa som vi bokade i jan? (omg kommer inte ens ihåg). Tog även med Carran och flög till Amsterdam för att hälsa på Oscar där dagarna bestod av burgare, öl, vin och charkbrickor x1000. + Jag jobbade fortfarande på posten samt oroade mig över min kroniska nästäppa och utbuktingen på ledbandet i fingret :-/
Februari
Börjad  månaden med en spontanweekend till Stockholm för att hänga med lovers<3 Vi gick på Liljevalch "Utopian Bodies" med Martin Stenmarck:-P och dansade till hiphop på Slakthuset. Jobbade arlset av mig/försökte samla ihop så mkt pengar en kunde inför resan. Packade min ryggsäck med packpåsar och hade resångest. Käkade springrolls en helg hemma hos birthday-child-Liv och dansade på en massa feta spelningar under Where's the Music? Sist men inte minst tog vi vår lilla packning och begav oss (23/2) iväg på 11hflyget mot Bangkok<3 Det bästa jag gjort i hela mitt liv.
Mars
Världens bästa månad<3 Spenderades i Kambodja och Vietnam. Hade time of my life. Låg på stränder på den kambodjanska kusten, fick i mig nötter/höll på att dö i Siem Reap:-), såg soluppgången vid Angkor Wat, gick på pub crawls, slirade runt i fyrhjulingar på sanddynor, åkte dödstaxiresan bland bergen i Dalat mitt i natten, dansade på rysk discoklubb, åkte båt i Ha Long Bay och hade det allmänt underbart med mina fem resekamrater. Vi kom såklart inte alltid överens med varandra, men jag hade aldrig valt några andra i deras ställe att åka med nu i efterhand.
ÅRSRESUMÉER | |
Upp