Gdansk, del 1

Yes yes, härom veckan bokade jag och Orre flygbiljetter för 100spänn ner till Polen. Blev svinspontant, men vafan. När en resa kostar totalt 2000 för boende (3nätter) och flyg kan man ju inte ba skita it:-P Efter 1h flygresa hamnade vi i denna lyx. Med portvakt och egen lägga.
Orre flashin dat zlotys.
EXKLUSIV SÄNG. YES.
Efter att vi sträckkollat på Paradise Hotel och DHW begav vi oss ut i det pulserande Gdansk!!!!! lol, NOT. Gick till restaurangen bredvid hotellet. Såhär fint var det där inne.
Den hette Izakaya och hade världens godaste sushi. Här, min 14bitars med bland annat friterat laxskinn!? Låter svinäckligt, men var himmelskt.
Orres vegetariska 16bitare var sjuk. (åt här 2 gånger).
Efter pangmiddag gick vi och köpte snuskigt billig bira med oss hem som vi avnjöt framför TVn igen. OK, var extremt lat den här resan.
Det här är moi dagen efter helvetesnatt. Sov alltså 3h pga var så stressad av att vara i främmande säng i främmande stad:-/// Stressen av att vara på semester azz :-P
Make up tutorial kommer :*
Cirka 20 meter från hotellet fanns det här. Trodde vi hade hamnat i Holland XD
Vi bodde ju i gamla stan (ca det enda värda att se i Gdansk) och tvingades se dehär fula fasaderna varje dag x).
Tja Manfa och enormt torg m. uteserveringar i slutet av november??
Minus för att det var typ minusgrader och jag hade med mig astunna kläder pga litar blint på YRappen:-/ Är medveten om att det låter som jag gick runt barbent. That was not the case, ok. Älskar för övrigt måshierarkin på den här statyn. Syntolkning: mås på huvä, duvor vid fötterna.
Tyckte den här var fin:-)
Tänker att det här ska föreställa grannstaden Sopot som tydligen ska va mycket sjukare och roligare än Gdansk. Känner att en borde åka dit i sommar kanske.
Så blev vi vrålhungriga = hoppade in på närmaste burgarhak. SÖÖÖG. Nä okej, biran gjorde väl besöket värt (kostade 19kr och blev full mitt på blanka dan).
Hälsade på qt cats. Hello.
Gick vilse bland alla små gator.
Hittade till "turistgatan" som inte var mycket att hänga i julgran. Gick exakt dit jag gick på bilden, sen vände vi. Överallt i gamla stan finns det små privata smyckesbutiker som typ BARA säljer fula bärnstensgrejer. Not much shopping med andra ord.
Såhär tråkigt väder hade vi och jag tjurade också över att de hade tagit ner sitt pariserhjul som skulle vara "den sjukaste upplevelsen" enligt alla på tripadvisor. På kvällen köpte vi med oss massa gott hem och Orre lagade skitgod pasta med parma.
RESOR | |
Upp