Gdansk, del 2

Dag 3 i Gdansk var SÅ jävla bra. Najs kompensation till den gråa gårdagen. Efter att vi gymmat i minigymmet på hotellet (och wajnade över att poolområdet var stängt) gick vi ut på stan. Här är jag i trädgården brevid läggan vi hyrde.
Såhär såg det ut utanför hotellet.
Alltså... Helt plötsligt såg allt så himla mycket finare ut. Men, whats the deal med alla iddis på uteserveringarna? Det är ju vinter förfan.
Den här dagen var turistgatan SÅ mycket najsigare, as u can see.
Kikade mest på sånt här.
!!!! VEM BOR HÄR??? I NEED 2 KNOW. Föreställer mig en glamorös, rökande 70pluss-diva.
Gick till saluhallen och gapade till det här sjukt färgglada fruktståndet. 
Måste dock berätta att dagen inte var 100% perf... Jag och Orre var extremt taggade på att gå till ett modernt konstmuseum som hade najs utställning nedanför gatan. Men när vi kom fram berättade receptionisten att utställningen inte började förrän om 2 dagar. SÅ bajsigt. Vi gick tillbaka till läggan istället och stannade på fiket bredvid.
Köpte cirka världens godaste bakverk jag nånsin ätit?! Jag tog en liten tårtbit med tunn vit choklad, vit chokladmousse och physalismouse. Orre, denna skönhet - coccoscheescake.
Sen duschade vi and I put on some make-up. Älskar för övrigt min nya foundation från Sephora för 100spänn!??! Tråk att jag slet sönder min choker (som va splirrans här) förra helgen while dancin at arbis.
Drack massa bira och ojjade över att jag köpte en julklapp till någon som ej fick åka med hem i handbagage... Började typ gråta pga var SÅ nöjd med den. Men så fick vi den briljanta idén att checka in väskan och därmed även kunna köpa med sig massa billig polsk sprit hem!
Under dagen gick vi förbi detta hipstriga burgarhak i gamla stan och bestämde att DÄR skulle vi äta middag. Och så blev det. Dock kan jag ärligt säga att jag inte var så impad över Gdansk burgarutbud... Förstod inte riktigt grejen med det torra köttet och världens största brödbit?
Joinades av årets träligaste, fullaste, norska bussines-trip-gäng som satt ca 1cm från mig. Jag skämdes seriöst över dem när ena snubben började skrika på servitrisen och höll på att tracka henne alldeles för länge om att han inte tyckte om burgaren. Lukta bajs gjorde han också. Efter some drinks och lite jenga drog vi hem. Tidigt på morgonen dagen efter checkade vi ut och väntade på försenat flyg innan vi landade i Suedi. Tog alltså 1h att flyga, men totalt reste vi i 6h:-P KUL.
RESOR | |
#1 - - Anonym:

Stämmer det att en av de norska männen fjärta dig i ansiktet? Rykte som går på stan

Upp