Koh Chang 27/2

Bussresan som skulle ta 5h totalt tog alltså 7h... Men satan vad skönt jag satt (kunde ta upp benen på sätet framför).Vi stannade i Trat för aslame rast där man kunde köpa kyckling som såg ut att ha legat framme hur länge som helt. Åt chips till lunch och kissade på en squat toilet för första gången sedan jag kom hit... Gick inte jättebra om man säger så...

Vi åkte världens rostigaste bilfärja över till Koh Chang som tog ca 30min för att sedan åka en så jäkla sjuk väg uppför ett asbrant berg och ner igen tills vi kom till vårt hostell, Pajama. Måste visa bilder någon gång när bloggappen funkar som den ska dock... Det är så himla mysigt och fräscht här, inte alls som jag hade föreställt mig att dorms skulle vara.

Vi sover i ett 8bäddsrum på andra våningen och delar med två koreanska tjejer som är supergulliga. Jag har dock problems med att gå på toaletten här då vi delar med ganska många randoms hehe. Hälften som bor här är svenskar eller britter och de vi har pratat med är jättetrevliga.

Vi käkade mat på restaurangen bredvid hostellet som var hur dålig som helst. Vi hade 4 stycken som serverade vårt bord och ingen kunde engelska. Förstå hur träligt det blev med nötallergin... De förstpd knappt när vi faktiskt visade en bild på nötter med ett stort kryss över. Det slutade med att jag och Carro fick äta fish and chips... haha.

Eftersom jag mådde piss igår pga megamensvärk och aslång bussresa gick jag och la mig med Tessi redan vid 22tiden. De andra drack massa öl och drog på strandfest såklart, just den kvällen man mådde dåligt:-/
RESOR | |
Upp