SYDOSTASIEN - BANGKOK DEL 1

Så började vår lååånga resa från Arlanda till Bangkok. Vi var superexcited, men extremt pömsiga när vi satte oss på det enorma planet (hade aldrig åkt 3x3sätesplan innan, därav wowade jag ett bra tag). Vi åkte direkt med Norwegian, vilket var supersmidigt. Tittade på 3 filmer och försökte hopplöst sova enligt plan, sov inte en blund vilket resulterade i MASSIVE jetlag.
Jag satt bredvid Tessi och en skraj Sinka. Landade på morgonen i ett 38gradigt Bangkok.
Vi tog taxi till vårt hotell D&D Inn som vi hade fått rekommenderat av vänner som bott där innan. För det första fick vi INTE de rummen som var på bilderna, utan de icke renoverade nere i källaren. Jag och Carran said OH NO och uppgraderade oss för ca 50kr var till ett deluxerum på innergården.
Jag gick på survival mode pga så jävla jetlagad att jag där och då höll på att svimma av allt runtflyttande. Rummet var lyxigt i alla fall... Trodde vi, tills vi gick och la oss och jag synade en krypande skalbagge i sängen bredvid mig BEDBUG GALORE!!!!!! Första natten och vi får bed bugs??? Dessutom var det något fel på vår AC, därav freaking minusgrader all night.
Vi öppnade ett rör pringles och försökte lugna ner oss. Carran ringde till och med morsan mitt i natten bara för att rådfråga om bed bugs. Var helt förstörd tills vi fick nog och bytte upp oss IGEN. Vi bodde alltså sammanlagt i 3 olika rum på D&D...
Såhär fint var det i alla fall på innergården. 
Färgglatt och fint.
Efter att vi vilat efter ankomst/djupsovit i några timmar gick jag och Carro upp till takterassen för att sola och bada våra bleka vinterkroppar. Solskyddsfaktor 50 var på och vi njöt som bara den.
Dock fick vi rätt mulet väder våra första dagar i Bangkok (kan ha varit bra för vår hud att vänja sig dock) och på den här bilden ser det till och med ut som om att Carran fryser. DET GJORDE HON INTE.
Såhär lyxigt hade vi det dag nr2 i Bangkok. Jag och Carro drack drinkar och solade medan resten av squaden led av jetlag fortfarande (gjorde vi med, men vi ville bara komma ifrån hotellrummen). Vill åka tillbaka nu när jag ser den här bilden<3
Lyxarn.
Så fint, bortsett från bed bugsen:-) Minus för att poolområdet var öppet för allmänheten och var därmed fullproppad av allt från barnfamiljer till pensionärer som ockuperade alla solstålar innan kl 9 på morgonen...
Vi låg på plankorna innan ett äldre par fick nog av solen och vi slog oss ner för ultimate tanning mission :-P Här är jag likblek och utan navel bredvid en svensk brud som låtsades som hon inte var det när jag försökte hälsa på henne, lol.
SÅ FUL och stagead bild, men ville bara visa hur lame partystämningen var på vårt hotell?? Alla som vi snackat med tidigare tipsade om hur sjuka fester det var på takterassen osv, men det var bara vi där + 2 asfulla idioter som taffsade och äcklade sig.
Vi drack dock en massa öl och hade kul bara vi i alla fall.
Detta var den sista bilden som togs efter x antal drinkar i baren innan vi begav oss ut på Khao San Road som vi faktiskt bodde på. Gatan var proppad med turister som var partysugna, vi hade dock ingen aning om vart man skulle hänga så vi hamnade på världens sämsta klubb med det mest originella namnet, the Club. Vi hade dock världskul och hamnade i säng vid 2 då allt stängde på Khao San... SÄMST.
RESOR | |
Upp