København 7/10

För 2 veckor sedan spontanbokade vi billiga tågbiljetter ner till Köpenhamn för att fota lite snygga outfitbilder på mig:-)
Vi hängde mest runtomkring strøget, som en real turist sig bör.
Gick t.ex. och kikade i Hays 2-våningsbutik, fylld med hipstriga, svindyra inredningsdetaljer
+ en jävla mycket skit rent ut sagt.
Typ dessa gulliga, helt oanvändbara glasskulpturer?
Hur kommer det sig att jag vill ha en i alla fall?:-/
Efter kall stadsvandring (thank god att vi plockade fram varma jackor & halsdukar innan vi åkte hit)
slog vi oss ned på ett pyttefik/klädbutik för att dricka varm dryck ett tag.
OBS Orres ciggi han fick av den sjukt trevliga ägaren. Schysst.
<3<3<3bby
Från den lilla uteserveringen kunde en skymta denna hattbutik,
samt ägaren som out of nowhere hängde upp denhär mink/rävklumpen?? Estetiskt.
Sen ville jag kika i lite second hand och vintagebutiker = hittade nada:-)
Köpenhamn kryllar av små privata boutiquer med typ totalt 40 plagg/butik:-P som kostar skjortan.
Vid lunchtid promenerade vi ganska långt för att leta upp ett häftigt burgarhak aka en minibensinmack.
And we found it. Firade med dansk bira.
Titta vad fint! Minus för blåsigt väder och att en inte kunde sitta inomhus :-(
Detta var "the bomb". Kändes dock lite ohälsosamt att sitta och käka bredvid en tankande bil.
Jag tog en originalburgare med världens godaste sås.
Jag köpte en skjorta på COS som jag tappat bort?! Vet inte vart jag lagt den :-(
Sen blev vi extremt trötta och gick in på närmsta fik för toabesök och häng i denhär soffan.
Jävla skit att det blev douchefiket Joe and the Juice... 
När vi blev piggare promenerade vi tillbaka mot centralstationen och gick förbi Tivoli som var halloweenpyntat och superfint!
Vi letade efter ett pizzahak alldeles för länge. Det blåste och var svinkallt = jag tappade humöret och ville typ bara åka hem.
Men tillslut hittade vi till ett asiatiskt hak där vi drack öl och käkade edamamebönor i mängder.
 Would you look at that! Vid niosnåret åkte vi buss över till Malmö för att hänga med Kakan och Tessi i deras nya lägenhet.
De bjöd nämligen in till inflytningsfest! Bilder kommer!!!
RESOR | |
Upp