Sommarbröllop i Arkösund

I lördags var vi bjudna på grannens sommarbröllop.
Jag och Carro skulle vara barnvakt till deras pojkar, men var även bjudna med till kyrkan och middagen.
Och då var en ju tvungen att klä sig lite mer fancy än vanligt såklart.
Jag hade rotat fram en gammal puderrosa klänning från typ 09 som en aldrig använt innan.
Här har vi mig, morsan och Carran - ready 4 wedding
Fina fina mamma.
En solbränd farsa, nyss hemkommen från Kroatien.
Vi åkte alltså hela vägen till Stegeborg där själva cermonin hölls.
En är ju inte jättehaj på kyrkliga sammankomster, men det här var verkligen jättefint. 
Prästen var en bekant till brudparet och hon var SÅ cool.
Hon bad oss bland annat att applådera och busvissla i kyrkan
+ hade röda lackpumps under sin figursydda prästkåpa.
Självfallet kastades det frön på paret när de var "färdigvigda".
Jajjamen, här kastades det solrosfrön och inga fågelfarliga riskorn!
Knasigast av allt var att själva festen och middagen hölls på Arkösunds stadshotell, på andra sidan Slätbaken. Tog oss alltså 50minuter, i spöregn, att köra på de krokiga små vägarna till Arkösund.
Men det var supermysigt pga detta:
Lagom tills att det slutat regna kom vi fram till hotellet vid hamnen. Titta vad fint.
När vi kom ut till terassen vankades det fördrink, snax och lite fotospex.
Vi kikade på bordsplaceringen som var himla fiffigt designad.
Jag och Carro hängde alltså med barnen hela kvällen+natten.
Vi letade pokémons, läste böcker och käkade godis på deras hotellrum innan de somnade.
När klockan slagit 01:30 kände jag att det var dags att köra hemmåt.
Och det var den lördagen!
ALLMÄNT | |
Upp