Sydostasienresan - Siem Reap

Boende: 
the Funky Flashpacker hostel, 60kr/natt. Ett, helt klart, prisvärt hostel där Trainspotting-Renton pryder väggarna. Siem Reap är en extremt ostrukturerad och skitig stad, med hostelet ligger ändå rätt bra till. Vi hade bara 20min tuktuk ride till Angkor Wat och hostelet anordnade allting åt oss. Det finns en pool som är ockuperad av fulla, osköna, äldre britter. Hostelet är enormt och väldigt "party". Vi valde att bo i privatrum då de var billigare, skönare och rymligare + man får egen toalett. På takterassen finns en restaurang/bar där det anordnades partajevents varje kväll.
Sevärdheter + att göra:
Angkor Wat mfl, Amagad!!! sjukaste jag sett i hela mitt liv (och någonsin kommer att se). Här gick vi runt från 5 på morgonen till 17 på kvällen. Många tjaffsar om att man borde köpa 3dagarspass eller veckopass, men man blir ärligt talat rätt trött på alla tempel efter en dag. Av alla tempel är de häftigaste Bayon, Angkor Thom och Ta Prohm (obs bara för att Tomb Raider spelades in här, lol skämta). TA MED ASMKT VATTEN I KYLVÄSKA + RID ELEFANT OM DU ÄR SJUK I HUVET & DJURHATARE.
 
Angkor Night Market, det här stället är det absolut billigaste jag shoppat på ever. Här köpte jag solglasögon för 10kr och mina favvoculottebyxor för 20kr. Kambodja har den billigaste shoppingen, no doubt. Dock väldigt sad att gå omkring här bland alla hemlösa barn.
Nattliv:
Pub Street, det är här och BARA här en ska festa om man är i Siem Reap. En väldigt kort gata med två nattklubbar precis mitt emot varandra. Det är nästan som om de tävlar om vem som kan locka flest partysugna med hjälp av hög musik. Här hade jag en av mina bästa utgångar, dansade till gamla 90talslåtar och dance battlade med randoms mitt ute på gatan.
Restauranger/mat: 
Il Forno, italienskt och ganska pricy ställe på en liten bakgata nära nattmarknaden. Ät den hemlagade laxraviolin, den är sjuk!
 
Vårt hostel hade även dem god mat, men det var även där jag åt den omtalade bönburgaren och blev jättesjuk. Minus för det:-)
 
, SYDOSTASIEN-GUIDE | |
Upp