365

fem händelser som har varit bra det här året:
1. när jag träffade oscar och blev superkär
2. när jag spenderade 3 veckor på en ö i kroatien med mina favoriter. åh så mycket kul och bus vi hittade på.
3. när jag och ett par vänner for iväg till emmabodafestivalen och hade en av de sjukaste veckorna någonsin. jag träffade på så många trevliga människor och jävlar vad vi levde loppan i leran!
4. håkan hellström på flygeln och grönan. vi hade en sån jäkla tur med vädret båda gångerna och gud vad lyckliga vi var!
5. alla gånger vi spenderade våra sommarlovdagar i kärleksparken och strömsparken. hjärtahjärta osv.
fem händelser som varit sämst det här året?:
1. alla dåliga matteprov jag skrivit.
2. att jag kommit längre och längre ifrån människor jag verkligen tycker om.
3. då min underbara samsung som följt med mig genom livet i 3 år plötsligt dog.
4. de små, men ändå stora misstagen man gjort då saker och ting gått lite överstyr.
5. att min astma har blivit mycket värre.
vad har du lärt dig i år?
att vara unik :P nae vad vet jag? jag har väl börjat lita mer på mig själv antar jag...

blev året som du hade tänkt dig?
ånej, verkligen inte. det blev så mycket bättre. tänka sig att jag, av en slump, träffade världens finaste kille på siris kalas i mars och blev på stört dyngkär. att jag skulle få tillåtelse att sticka iväg på festival var helt uteslutet året innan detta, men se, emmaboda var magiskt.

vilka kläder har du använt mest?
mina 2 svarta långkjolar, min korta svarta kjol, min hatt och den här fina prästkrageklänningen:
vad har du lyssnat på för musik?
mina favoritlåtar 2011 var:
the vaccines - all in white
beirut - postcards from italy
billie the vision and the dancers - nightmares
crystal stilts - shake the shackles
the cure - a forest
makthaverskan - josef
vad har du tittat på? (film, tv, serier)
har tittat mindre och mindre på tv under året som gått, men greys anatomy har jag följt hela året. americas funniest homevideos har även synats i tv-rutan varje morgon i ett år, kul att börja dagen med lite skratt tycker jag. kom även in i en "misfitsperiod" och det var bäst, tills säsong 2 var över. taking woodstock blev min favoritfilm, även massa såna där mysiga franska småfilmer.
vilka människor har du hängt med i år?
carro haha. lovisa, tilda och oscar absolut. tessi, sanna, nils och måns också såklart.
vilka nya personer har du lärt känna i år?
oscar, tuss, emmy och många fler.
vad är det vackraste du fått i år?
åh, oscars födelsedagsgåva. hans lilla diktsamling "från o till o".
vad är det bästa du har läst?
dorian greys porträtt, den utstötte och 1984. Mums.
gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
jag gick på festival och så har jag gjort en massa bus som jag nog inte tänker berätta!

bästa köpet?
oj. alla mina underbara blomsterkjolar jag fyndat på second hand och så är jag väldigt nöjd med mina vinyler samt mina 2 söta krukväxter i mitt fönster hih.
vad spenderade du mest pengar på?
kläder absolut. sushi!! och sådant man behöver till en festival haha.
vad önskar du att du gjort mer?
tränat.. ärligt talat. kanske varit mer utomhus och spenderat mer tid med mor och far.
favoritvideo i år? haha, den är kul.
vad gjorde du på din födelsedag 2011?
åh, jag hade jättetrevligt och mysigt på min sjuttonårsdag. det var höstlov och en fredag. jag och ett gäng flickor åkte hem till en trevlig zellman där vi gjorde (mini)sushi, berättade spökhistorier och blev vettskrämda under skräckfilmstittande. hela kvällen var så himla höstig och fin.
tack och adjö.
ÅRSRESUMÉER | |
Upp