en himla fin jul

morgonen började med familjemys och klappbyte, jag fick ett stort och tungt paket
innehållande en (livs levande) stringhylla. åh världens bästa julklapp. jag fick även
en himla söt spetstopp och guldörhängen från AA av min syster. himla bra morgonklappar.
vid klockan 10 fick vi besök av bland annat min fina kusin, vi åt julfrukost och
öppnade ännu fler paket (ännu fler muminmuggar till min lilla samling).
då kalle anka drog igång började fler släktingar välla in här hemma. carro var julfin
i glitterpolo och rosett.
och så var det äntligen dags för den underbara julmaten. varmrökt lax och revbenspjäll
var min favorit i år.
självklart tog jag för mycket mat och åt alldeles för mycket. efteråt led jag av en
redig matkoma jo fyfan.
och så fikade vi, drack kaffe, åt ris á la malta, egengjorda tryfflar och mintkyssar.
sedan kom gamle jultomten, han måste ju vara asgammal den där snubben. vi fick massa
julklappar (fler muminmuggar höhö).
efter allt julståhej gick vi ut en sväng och lattja med tomtebloss.
den här bilden beskriver typ hela kvällen, ae skämta :P
och det var min julafton. himla fin som vanligt.
ALLMÄNT | |
Upp