oslo lyf

Welcome to a normal day of maj lajf in oshlo:
Igår/söndags var vi alla bakfulla i Kollektiv Gasso. Det var nämligen så att vi hade invigning av vår lägenget och det blev en hel del party här hemma. Men denna dag hade vi faktiskt bestämt oss för att vara jävligt produktiva på jobbfronten. Vi åkte till Tullíns Baguette och suddade bort allting från vår gamla meny och gick bananas och gjorde en helt ny. Det som vi trodde skulle ta 1,5h tog 4h - greit med cash dock. Detta är resultatet:
Efteråt blev vi akuthungriga och åkte trikk till Brugata där vi hamnade på Sea Sushi (som är typ det billigaste och mysigt trashigaste sushihaket i centrala oslo). Vi beställde tempura maki och avokado nigiri samt dreglade i väntan.
Den här filuren har ju flyttat in här och jag befinner mig i något slags nervigt lyckorus pga har inte träffat honom såhär intensivt på 6 månader. Han och jag sover i städskrubben på en madrass, vilket innebär att det har blivit mycket svårare att gå upp på mornarna nu när man kan ligga och mysa.
Alltså, bara kolla in inredningen. Snea hyllor, pärldraperi, modern talking i högtalarna, glitterslipsar, ett försök att få billigt vin att se dyrt ut (se bild), ljussatta 3dimensionella tavlor föreställande typ öar i karibien och tja allt man trenger egentligen.
Hoppas ni tycker att det är kul när jag uppdaterar här, för nu har jag äntligen blivit med kamera igen. Jag och hen har varit ifrån varandra på tok för länge nu <3
OSLO | |
Upp