8 MÅNADER I OSLO

Nu är det slut på sena mornar, vakna vid 09:00, koka havregrynsgröt med remas billiga jordgubbssylt. Nu är det slut på världens mysigaste arbetsdagar tillsammans med Lovisa och Julia på Tullíns Baguette. Slut på tunfisk och chorizobaguetter till lunch, inga fler dyra köp av Ruterkort (mår plånkan bra av), inget mer trikkåkande från Hausmans Gate till Holbergs Plass eller Stortorvet. Inget mer strosande genom stortorvets hav av blommor innan jag kliver in på Mango. Nu är det slut på de underbara, stressiga och dramatiska arbetsdagarna på Mango tillsammans med mina superfina kollegor<3 Inga mer "svorska" missförstånd, inga fler isteer på Jakob Aalls uteservering, inget mer balkonghäng med golvvärme, inga fler ölhäng med mitt nyfunna gäng<3, inga fler hemmafester (som garanterat varit några av de bästa jag varit med om). Nu är det slut på vardagskvällar med Paradise Hotel, Lovisas hemlagade mat<3 och mys med chips i soffan. Jag älskar dig Oslo.
<33333
Jag kommer komma tillbaka, det lovar jag!
OSLO | |
Upp