UTRECHT & AMSTERDAM NUMERO TRES

Legendarisk happening för mig i Utrecht. Oscar tog mig till den stora marknaden i stan där det kryllade av människor. Fick hälsa på Oscars två Sydkoreanska klasskompisar som vägledde oss till dethär ståndet som sålde Stroopwafles<3<3 Typ the main dessert i Holland. Tunn tunn våffla med karamellsås i (låter svinvidrigt, men faktiskt gott).
Sista dagen bestod också av en massa gos och flashning av mitt glitternagellack ;-))
Och så åkte vi till Amsterdam iställer för Paris som vi egentligen skulle åka till (biljetterna och hotellet var redan bokat och klart...) men kände var fett oaktuellt då terrordåden precis hade skett </3
Amsterdam var julpyntat till max och jag stormtrivdes.
Ett av tausen cykelgarage som finns utspridda lite här och var PROPPADE med cyklar. Frågan är hur i H man hittar sin cykel efter en asjobbig dag på jobbet:-/??!
Fin Oscar i ett milt Amsterdam.
Vi fastnade vid det här fiket och kände oss tvingade till att gå in och prova pga SJUKA bakverk.
Bara kolla in vad man möttes av!!!!!<3<3 bakverken from heaven.
På nedervåningen gjorde man godis!!??! Sjukaste jag sett, såg precis ut som svenskt lösviktsgodis!?!?!? Så sjukt spännande när de gjorde Fizzy Bubble<3
Här är våra bakelser. Mangotartelett med kokos och ananas, key lemonpietartelett och blåbärstartelett<3
Typ godaste efterrätten vi ätit.
Tittade på fina hus<3
Med krokar högst upp vid varje hustak. De används vid flytt av möbler osv, då byggnaderna är så smala och tätt byggda och möbler är omöjligt att få in i trapphusen. De hissar helt enkelt upp exempelvis soffan i kroken, in genom fönstren(???wtf).
 
RESOR | |
Upp