Sihanoukville & Koh Rong 11/3

Efter dramadagen på akuten har skräcken lagt sig. Jag och Carro minns inte mycket av händelsen och jag tror jag mår bättre av att inte göra det. Mitt psyke har liksom dragit ett sträck över hela sjukhusvistelsen. Nu ser jag det hellre som om att jag och Carro bodde på hotell en natt:-)

Första dagen i Sihanoukville spenderades främst på ett stor supermarket, där vi tömde deras lager på tonfiskkonserver, knäckebröd, la vac cherieost och snabbnudlar. Jag och Carran måste börja käka mer saker vi vet att vi kan äta. Bara det att promenaden dit tog ca 40min i 35graders stekande sol.

Här latar vi oss mest bland britter och svenskar på stränder som Otres1 (bra, men ont om plats. Ska man sola här måste man nästan hyra solstolarna), Otres2 (mysigt och rörigt, ännu mer ont om plats. De flesta ungdomarna var här) och Independence (liten och avskild strand, extremt avkopplande).

Vi går alltid till hostelet ett stenkast bort vid namn Monkey Republic, pga därifrån hörs musiken högst. Vi utnyttjar mest deras happy hour som innebär öl för 10kr + drinkar för halva priset. En kväll drack vi många buckets där innan vi gick ner mot Serendipity Beach där barerna/klubbarna boxades om högsta ljudvolymerna. Vi hängde mest vid hiphop/rnbklubben längst bort, dansade till snoop doglåtar och störde oss på intensiva britter.

En dag drog carro och jag ensamma till koh rong och hade världens bästa dag. Jag måste åka tillbaka dit. En dag gjorde inte ön rättvisa. På stränderna sträckte sig alla hipster/alternativa hostels där det kryllade av brunbrända, skitiga, rökande backpackers i sanden. Vi träffade en Sydafrikansk tjej som jag inte minns namnet på. Hängde och var frustrerade tillsammans pga vår färja bestämde sig för att svänga förbi en annan ö innan vår.

Blev alltså lurade av SpeedBoatföretaget som tog 20dollar för en resa som skulle ta 45min, men som tog 2h:) = dramaaa på hostelet då det var dem som sålde biljetterna till oss. Vi fick nöja oss med gratis frulle morgonen efter.
RESOR | |
Upp